مرکز فرهنگی حمیدیه

این مرکز از24خرداد 1379دریک ساختمان جدید ب معماری خاص وجدید افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردو تاکنون به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه می دهد.

درحال حاضر این مرکز دارای 9681جلد کتاب درفضایی دلنشین دارای مساحت زیربنای 331.11مترمربع دارای سالن مطالعه کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

 

خدمات مرکز :

اجرای فعالتهای فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری کارگاه هنری برخط(حصیربافی)

بخش های مرکز:

کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن آمفی تاتر در مساحت 331.11مترمربع

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک ونوجوان /سالن آمفی تاتر/کارگاه هنری/اتاق قصه گویی /کارگاه علمی

امکانات کارگاهی : اتاق قصه گویی /کلاس سفال ونقاشی /کلاس علمی

روزوساعات فعالیت : مرکز دریک شیفت 8تا 14 صبح /روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل : 1نیروی فرهنگی (مسئول مرکز) و 1 نیروی خدمات

شرایط عضویت : داشتن سن 6 تا 17 سال وپرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : خوزستان-حمیدیه ،خ شهید چاسب طرفی ،ضلع جنوب غربی پارک شهرداری

تلفن : 36722333

مسئول مرکز : سمیره عنصری

 

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1401/04/22 - 17:41
  • تعداد بازدید: 4482
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دومین رویداد ادبی و هنری «اقلیم قلم» در کانون خوزستان

دومین رویداد ادبی و هنری «اقلیم قلم» به همت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی و کارشناسی واحد هنرهای تجسمی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با موضوع نقد کتاب "کسی از هیولا خبر ندارد" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این نشست که با حضور کارشناس و اعضای بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی، مربیان و کارشناس هنری، مهمانان نشست، مرجان نوروزی زاده مربی هنری کانون، تصویرگر و مدرس هنر و مانا مداح مربی ادبی و نویسنده کتاب "کسی از هیولا خبر ندارد"، در فضای مجازی تشکیل شد.

در بخش نخست این نشست، اعضا بخش مکاتبه‌ای و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی نقدهای خود را بر کتاب "کسی از هیولا خبر ندارد" عنوان کردند.

مرجان نوروزی زاده مدرس هنر و میهمان این نشست پس از بررسی نقد اعضا و مربیان گفت: عنوان (کسی از هیولا خبر ندارد؟) عنوانی است که با عبارت سؤالی شروع می‌شود و در شروع متن آن بدون مقدمه چینی به دنبال چیستی در قصه پرداخته است و به بطن ماجرا با ضرب‌آهنگ چیستی شروع شده‌ و به دلیل توجه به حوصله‌ی کودک امروزی از مقدمه چینی پرهیز کرده است.

او اضافه کرد: نویسنده همچنین کودک را به تفکر واداشته است و پایان‌بندی داستان را به او سپرده تا مهارت اندیشیدن را در او تقویت کند‌.

وی همچنین در نقد تصویرگری کتاب عنوان کرد: در تصویرگری متن چندین عامل برای جذب مخاطب و نشان دادن مفهوم پیام نویسنده وجود دارد

نوروزی زاده در ادامه شخصیت‌پردازی را یکی از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین  عوامل جذب مخاطب و نشان دادن مفهوم پیام نویسنده دانست و توضیح داد؛ خلق شخصیت‌هایی باورپذیر به‌صورت کاملاً ایرانی تحرک و جنب‌وجوش در چینش تصویری کتاب برای باور قصه و همزادپنداری در شخصیت‌ها متناسب با گروه سنی است.

او افزود: توجه به نوع پوشش شخصیت بومی، شخصیت کودک امروزی متناسب با متن طراحی و اجرا شده بود و این نکته مثبت کتاب است.

مربی هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز تاکید کرد: درشت‌نمایی برخی عناصر شخصیت‌ها در صفحات که به نوعی استفاده از زاویه و بعد در کتاب را برای جذب و چرخش چشم به تمام قسمت‌های صفحه درجهت متن آن قسمت مؤثر بوده است.

نوروزی زاده با اشاره به اینکه در تمام طراحی تصویر کتاب عنصر خط برای نشان دادن توجه به مفهوم متن، حس هیجان، و تمرکز مخاطب مناسب استفاده‌شده بود بیان کرد: در بخش طراحی شخصیت هیولا به نوعی تخیل پردازی به آن متناسب با سن مخاطب بود و در عنوان طراحی فونت هیولا با همان نماد شاخ خیالی در ذهن عامه، شخصیت‌پردازی شده است.

وی پیرامون رنگ در این کتاب نیز گفت: در این کتاب با دو دسته رنگ آکروماتیک (خنثی) و کروماتیک (طیف رنگ ها) روبرو هستیم. در برخی صفحات، برای تمرکز شخصیت و مفهوم آن صحنه از رنگ خنثی غالب بر صحنه استفاده شده است تا رنگ گرم شخصیت‌های اصلی آن قسمت متن خود را نشان دهند.

این مدرس هنر یادآور شد؛ پختگی و تیره بودن رنگ‌ها به‌خصوص کاراکتر هیولا درواقع به نوعی تداعی‌کننده گرمای منطقه جنوب و بومی را نشان می‌دهد.

در پایان این نشست مجازی که به سرپرستی محدثه الماسی کارشناس بخش مکاتبه‌ای و شهناز ممبنی کارشناس هنرهای تجسمی برگزار شد؛ نویسنده‌ی کتاب با اشاره به نقد اعضا و مربیان به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت